środa, czerwca 24

Co robić w wakacje? 10 sposobów na wykorzystanie wakacji



Jestem jeszcze studentką, która ma 3 długie miesiące wakacji. Są to ostatnie wakacje w moim życiu! Wypadałoby dobrze spożytkować ten czas. Dlatego stworzyłam listę. Są to planów wakacyjne, które mam nadzieje zainspirują Cię do wykorzystania tego czasu. Tak wiem, że w wakacje najlepiej śpi się do 14 - co jest też wskazane, przecież kiedyś trzeba trochę poleniuchować. Ale bez przesady. Chyba nie chcesz po 2/3 miesiącach obudzić się z myślą: zmarnowałem całe wakacje. A więc co robić w wakacje, aby dobrze je wykorzystać?



Zazwyczaj mamy dość czasu, jeżeli potrafimy wykorzystać go właściwie.
- Johann Wolfgang von Goethe




PO  PIERWSZE:   Weź kartkę w dłoń i wypisz wszystko co chciałbyś zrobić w te wakacje. Zrób listę. Listy są bardzo przydatnym narzędziem, mamy jasno wypunktowane zadania,   a jaką dają niesamowitą satysfakcje gdy możemy coś z niej wykreślić. Najlepiej sprawdzają się listy z zadaniem i krótkim opisem jak tego dokonać. Dlaczego robienie list jest takie ważne? Zapisujemy zadanie - realizujemy cel.

Bardzo chętnie robię listy "to do". Pomaga mi to w organizacji czasu, a że jestem zapominalska i mało rozgarnięta jest to świetny sposób na motywacje do działania.





    
CO ROBIĆ W WAKACJE? 10 SPOSOBÓW:




Poniżej przedstawiam wam moje cele wakacyjne. Blog daje mi możliwość zapisania sobie moich planów, ważnych dla mnie informacji, które kiedyś mogą mi się przydać. A co najważniejsze - są w jednym miejscu. Bardzo sobie to cenie. Dlatego pierwszym do czego Cię zachęcę jest:



                                   1.  Możesz wreszcie założyć bloga! 

Tak, nie ma już żadnych wymówek - że nie masz czasu, że za duży natłok pracy. To jest właśnie najlepszy moment, aby oddać się całkowicie blogowaniu. Będziesz miał dużo chwil, aby wymyślić coś niepowtarzalnego.





Ja również będę miała więcej czasu na pisanie nowych postów. Blog ruszy z pełną parą w wakacje. W lipcu przygotowuje nowy projekt, który będzie trwał miesiąc. Już nie mogę się doczekać. Powiedziałabym Ci, ale to jeszcze tajemnica. Na pewno będzie on przydatny dla młodych osób chcących zamieszkać razem. Ruszy także nowy cykl stylizowane piątki.



                         2. Festiwale na których warto być

Wakacje to świetny czas na festiwale. Nie tylko dlatego, że jest super pogoda ale również w tym czasie mamy ich najwięcej. Naprawdę jest w czym wybierać. 
Jeżeli nie masz z kim pojechać można ogłosić się na różnych forach lub grupach na facebooku. To nie jest problem tylko wymówka! Na pewno kogoś znajdziesz, przy okazji może nawiążą się nowe przyjaźnie?

Jako, że prawie w każde wakacje pracowałam bez jakiegokolwiek wolnego, w te wakacje mogę całkowicie oddać się wyjazdom na festiwale. Na pewno wybiorę się na:


- WOODSTOCK  - Wszystkim na pewno dobrze znany. Każdy kto tam był zachwyca się atmosferą i zachęca do przyjazdu. Wiec i ja muszę się tam pojawić. Opinia o festiwalu Woodstock, czy warto? - Wrażenia z przystanku Woodstock

                          Kiedy?        30 lipca - 1 sierpnia
                          Gdzie?        Kostrzyn nad Odrą
                          Za ile?        ZA DARMO!
                          Kto zagra?  m.in. Black Label Society,  Mela Koteluk, GrubSon, Shaggy.


- SUNRISE Festival - Największy festiwal muzyki elektronicznej w Polsce. Coś podobnego do Tomorrowland ale w mniejszym wydaniu. Wielu moich znajomych na tym było i gorąco poleca tym bardziej, że cena jest niewielka w porównaniu do innych imprez z DJ. Koszt Tomorrowland, gdzie bardzo często DJ najpierw grają na Sunrise a później lecą do Belgii wynosi około 335,25 €.  Opinia o festiwalu Sunrise, czy warto? - Stereotypy o Sunrise Festival
                          Kiedy?        24-27.07
                          Gdzie?        Kołobrzeg
                          Za ile?        min. 160 zł
                          Kto zagra?  m.in. Steve Aoki, Tom Swoom, Nervo, Dj Kris.



                                      3. Praca w wakacje


Nie masz kasy na imprezę? Zostań pracownikiem tej imprezy!
 Masz ochotę całe dwa miesiące jeść lody i gofry? Pracuj w lodziarni. Marzą Ci się kebaby codziennie o każdej porze? Pracuj w budce z kebabem. Może to nie zdrowe, ale co z tego!



Praca marzeń - Obsługa koncertów, imprez. 

Trzeba trochę kombinować. Widziałam ofertę pracy jako hostessa na festivalu Sunrise, sama chcę zgłosić się do pracy na Coke Live Music Festival. Nie musisz w ogóle wydawać pieniędzy, zarobisz i do tego przeżyjesz super przygodę! Praca idealna jak dla mnie.


- Praca wakacyjna nad morzem

Mieszkam nad morzem, więc wiem co nieco na ten temat. Pracy jest naprawdę dużo, różnego rodzaju. Bardzo często z wyżywieniem i zakwaterowaniem. Powiem Ci, że praca nad morzem to coś niesamowitego, ta atmosfera, multum poznanych nowych ludzi i imprezy do rana. Pomimo tego, że dużo kasy nigdy nie odłożyłam, to co roku odliczałam czas do wakacji i zabierałam się za szukanie pracy już w kwietniu. Przyjedź nad morze na początku czerwca lub pod koniec maja a znajdziesz tyle ogłoszeń o prace ile zapragniesz. Jest w czym wybierać i warto!



                       4. Postaw na zbieranie doświadczenia

W te wakacje stawiam na doświadczenie. Sprawdzenie siebie, w którą stronę dążyć i jakie konkretnie specjalizacje mnie bawią. Wszelkiego rodzaju imprezy dla dorosłych, dzieci, wszystko co związane ze spotem  to to czego będę szukać. Ciebie również zachęcam do zbierania doświadczenia czasem lepiej nauczyć się czegoś innego niż kupić nowy ciuch.


-Staże /Praktyki Gdy chciałam ogarnąć sobie jakieś praktyki, wchodziłam na stronę mojego miasta i wyszukiwałam wszystkie firmy związane z moim przyszłym zawodem. Pisałam do nich z prośbą o praktyki i jedna firma na kilkanaście zgadała się. W sumie nawet później dostałam propozycje pracy, więc same plusy! Myślę, że to łatwiejszy sposób niż jak firma sama ogłasza się w internecie,wtedy multum ludzi jest chętnych.

- Kursy wakacje to odpowiedni czas aby postawić na doskonalenie siebie.


  

                                  5. Napisz / popraw swoje CV


Połowa sukcesu to ładnie skonstruowane CV, które przyciągnie rekruterów a ty na rozmowie ich zatrzymasz. Zastanów się, oni mają dość oglądania do znudzenia podobnych CV. Nie potrafisz wymyślić nic ciekawego? Czasem warto powierzyć stworzenie swojego CV komuś kto się na tym zna. Efekty zobaczysz na pewno szybko gdy nie  będziesz mógł odpędzić się od telefonów.

Sama muszę uzupełnić swoje cv, trochę doświadczenia przybyło, zmieniłam numer telefonu ale od dłuższego czasu nie mogę się za to porządnie zabrać.

.


                                  6. Wyjedź w Polskę! 



Bieszczady, Mazury a może jednak polskie morze? Jaki wyjazd odkładasz od dłuższego czasu? Polska to piękny kraj, który nie musi być wcale drogi. A ja spróbuje Ci to udowodnić!



Przedstawiam wam mapę tanich noclegów KLIK. To naprawę pomocny przewodnik po tanich hostelach, schroniskach w całej Europie.

Ustal sobie maksymalny koszt wyjazdu jaki jesteś w stanie wydać, przyjmijmy 400 zł i trzymaj się tego. Rozpisz sobie wszystkie koszta, ceny, ile na co możesz wydać i nic nie będzie w stanie Cię zaskoczyć.


Moim wyjazdowym planem w te wakacje będzie kilku dniowy wyjazd w Bieszczady, który ciągle odkładałam w czasie. Każdy kto tam był poleca, wraca z naładowanymi akumulatorami pozytywnej energii. Mam zamiar pierwszy raz skorzystać z couchsurfing'u i szczerze - nie mogę się już tego doczekać. Mam nadzieje, że wykorzystam także mapkę tanich noclegów. Udowodnię wam, że podróż w polskie góry może być niedroga. Na pewno zdam relacje z tego wyjazdu na blogu.





                                          7. Rozrywka 

Zaszalej i wybierz sié ze znajomymi na '' Wesołe miasteczka'' Po sesji warto troché odreagować.






- Heide Park w Soltau to największy park rozrywki w północnych Niemczech. Cena- 25 euro . Również organizowanie sá wyjazdy autokarowe


-Energylandia cena- 90 zł, wejściówka na cały dzień na wszystkie atrakcje. Gdzie? Zator między dwiema Krakowem a Katowicami.





       8. Fit wyzwanie wakacyjne 


Możemy również wykorzystać wakacje do walki ze swoja wagą i wyglądem. Jest pełno na internetach propozycji ćwiczeń, z Ewą Chodakowską, z Mel B, 6 weidera. Ja też  spróbuje podjąć się takiego wyzwania. Opiszę wszystko na blogu i zaprezentuje efekty jakie dały ćwiczenia po miesiącu. Spisze wymiary przed i po, zrobię zdjęcia i podam ćwiczenia jakie wykonywałam. Zaczynamy od 1 lipca!





                                 9. Ogarnij swój własny biznes 

Dwa miesiące to wystarczająco dużo czasu na przemyślenie swojego życia. Może w Twojej głowie jest już jakiś pomysł na biznes ale ciągle boisz się zaryzykować? Tyle czasu wystarczy Ci, żeby wszystko powoli przygotowywać.




Planuje posty związane z otworzeniem własnej firmy sezonowej. W Wakacje muszę zrobić całkowity plan dotyczący biznesu, skąd wziąć kasę, sprzęt, ogarnąć zusy i te sprawy. Wszystko trzeba zrobić powoli małymi kroczkami, aby za rok się udało.



                               10. Zrób plany na wrzesień

Jeżeli jesteś studentem warto zrobić sobie plany również na wrzesień. Może coś nietypowego? 

Na pewno zaliczę jakiś wyjazd zagraniczny bo jak wiadomo we wrześniu jest dużo taniej i warto z tego korzystać.




DO ROBOTY!




1 komentarz:

  1. Ja może wreszcie pojade nad morze, już od 4 lat się wybieram... a studia niedługo skończe i braknie okazji. Fajnie spisany poradnik, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Popularne

Członkowie